Veelgestelde vragen incasso

Bekijk onze mogelijkheden

Nationaal Groenfonds verstrekt leningen aan organisaties en ondernemingen die zich inzetten voor de verbetering van de kwaliteit van onze groene leefomgeving. Bekijk onze mogelijkheden.

Waar vind ik de benodigde informatie?
Als klant van Nationaal Groenfonds heeft u bij het aangaan van uw financiering een machtigingsformulier ontvangen met de voor u relevante incassogegevens. Dit zijn: het incassant ID van Nationaal Groenfonds, uw unieke machtigingskenmerk en uw IBAN. U vindt deze gegevens ook terug op uw bankafschrift.

Welk bedrag wordt er geïncasseerd? 
In uw offerte ziet u het bedrag dat wij maandelijks incasseren. Indien het bedrag wijzigt, bijvoorbeeld door een renteherziening, wordt u daar vooraf altijd over geïnformeerd.

Wanneer wordt het maandbedrag geïncasseerd in 2018?
Januari: 30 januari 2018
Februari: 27 februari 2018
Maart: 28 maart 2018
April: 27 april 2018
Mei: 30 mei 2018
Juni: 28 juni 2018
Juli: 30 juli 2018
Augustus: 30 augustus 2018
September: 27 september 2018
Oktober: 30 oktober 2018
November: 29 november 2018
December: 27 december 2018

Mijn IBAN van mijn incasso wijzigt, hoe werkt dat?
U kunt via www.overstapservice.nl een wijziging van uw IBAN doorgeven. Daarnaast kunt u het verzoek tot wijziging IBAN ook schriftelijk en ondertekend bij ons indienen, vergezeld van een kopie van het dagafschrift of een printscreen waarop dit nieuwe nummer staat en een kopie van uw geldig legitimatiebewijs.

Er is niet geïncasseerd, hoe kan dat?
Indien uw financiering halverwege de maand wordt uitgekeerd is het mogelijk dat uw verschuldigd maandbedrag per maandeinde nog niet is geïncasseerd. Uw volgend maandincasso wordt dan verhoogd met het verschuldigde maandbedrag van de maand ervoor.

Wat is een incassant ID?
Deze unieke code wordt meegegeven aan de incasso ter herkenning. Deze code is voor Nationaal Groenfonds: NL51ZZZ411585940000.

Mijn incassobedrag is gewijzigd, hoe kan dat?
In de maand waarin uw lening wordt uitgekeerd, zal uw maandbedrag lager zijn dan in de volgende maanden. Indien u een aflossing hebt gedaan, zal uw maandbedrag bij de volgende incasso lager worden. U wordt hierover schriftelijk geïnformeerd.

Waar kan ik meer informatie vinden over IBAN en SEPA?
Klik op de linkjes voor uitgebreide en actuele informatie over IBAN en SEPA.

Staat uw vraag er niet bij, neemt u dan contact op met een van onze collega’s van de afdeling Beheer. Zij zijn bereikbaar op (088) 253 9266 of stuur een e-mail.